Over Mechteld

Met ruim 25 jaar ervaring in zowel het speciaal (cluster IV) als regulier onderwijs, heb ik een uitgebreide kennis en inzicht opgedaan in van wat goed onderwijs inhoudt. Naast mijn rol als leerkracht heb ik ook al vele collega’s ondersteund als onderwijscoach binnen een samenwerkingsverband. Door middel van beeldcoaching en opbouwende gesprekken heb ik hen geholpen bij vragen op zowel didactisch als pedagogisch vlak.

Goed onderwijs begint bij de leerkracht. De manier waarop een leerkracht leiding geeft, heeft een directe invloed op hoe kinderen zichzelf zien en welke keuzes ze maken. Natuurlijk is het belangrijk dat leerlingen goed leren lezen, rekenen en schrijven — dit vormt de basis. Maar nog belangrijker is dat een leerling zich veilig en gezien voelt in de klas.
Dit geldt ook voor de leerkracht zelf: Hoe zorg jij, te midden van alle dagelijkse drukte en verwachtingen, goed voor jezelf? Waar haal jij energie en plezier uit?

Ervaren en zien waar je het voor doet

Mijn drijfveer ligt in het helpen van leerkrachten om hun oorspronkelijke liefde voor het vak terug te vinden en te versterken. Als coach streef ik ernaar om door middel van coaching on the job en het gebruik van beelden, snelle en effectieve resultaten te behalen. Samen werken we aan het versterken van jouw vertrouwen en plezier in het vak.”

Mechteld Brans

Een leerkracht staat niet VOOR de klas, een leerkracht staat IN de klas.

Toshiro kanamori